Tri četvrtine mladih u EU za strože mere u borbi protiv klimatskih promena

Dve trećine Evropljana, njih 66 odsto zalaže se za strožije vladine mere koje nameću promenu ponašanja ljudi u borbi protiv klimatskih promena. Taj procenat je 72 odsto kada su u pitanju ispitanici mlađi od 30 godina. Za mlade je važan I klimatski uticaj poslodavaca, a većinski podržavaju ograničavanje individualne potrošnje u segmentima koji ostavljaju veliki ugljenični otisak. Osim Evropljana, praćeni su stavovi ljudi u Sjedinjenim Američkim Državama i Kini, a rezultati su pokazali da su građani u Kini najspremniji za promene, a Amerikanci daleko manje.
Rat u Ukrajini i njegove posledice, sankcije, rast cena energenata i inflaciju, dramatično su povećali zabrinutost zbog pada kupovne moći u Evropi. Međutim, osim rata, navode ispitanici, klimatske promene ostaju drugi najveći izazov sa kojim se suočavaju Evropljani. Skoro tri četvrtine ispitanika (72 odsto) kaže da je uvereno da njihovo sopstveno ponašanje može napraviti razliku u rešavanju klimatskih vanrednih situacija.
Za mnoge, Vlada ima ulogu u podsticanju promene ponašanja pojedinca. Dve trećine Evropljana, njih 66 odsto zalaže se za strožije vladine mere koje nameću promenu ponašanja ljudi u borbi protiv klimatskih promena. Taj procenat je 72 odsto kada su u pitanju ispitanici mlađi od 30 godina.
Ovo je deo rezultata nastavka klimatskog istraživanja Evropske investicione banke (EIB) o stavovima ljudi o klimatskim promenama u svetu koji se brzo menja. Osim Evropljana, praćeni su stavovi I ljudi u Sjedinjenim Američkim Državama i Kini, a rezultati su pokazali da su u građani u Kini najspreminiji za promene a Amerkaci daleko manje.
Prioriteti tražioca posla
Sve veći broj ljudi koji ulaze u radnu snagu svake godine gleda na klimatske akreditive poslodavaca kada traže posao. Skoro dve trećine Evropljana, 62 odsto kaže da je važno da potencijalni poslodavci daju prioritet održivosti. Za 16 odsto Evropljana to je čak i glavni prioritet. Od ljudi starosti od 20 do 29 godina — obično onih koji traže prvi posao — više od tri četvrtine 76% odsto kaže da je održivost važan faktor u njihovom izboru poslodavca, a 22 odsto kaže da je to glavni prioritet.
Ograničavanje individualne potrošnje
Većina evropskih ispitanika, 56 odsto kaže da bi bili za sistem budžeta za ugljenik koji bi dodeljivao svakom pojedincu fiksni broj godišnjih kredita koji će se potrošiti na artikle sa velikim ugljeničnim otiskom poput avio letova, mesa…Poređenja radi, kineski ispitanici snažno podržavaju takvu meru 83 odsto, ali Amerikanci imaju manju podršku, sa manje od polovine za 49 odsto.
Važno je napomenuti da većina Evropljana podržava ovu meru bez obzira na prihode – 59 procenta ispitanika sa nižim prihodima, 58 odsto sa srednjim prihodima i 56 odsto ispitanika sa višim prihodima.
Označavanje hrane i cene
Proizvodnja hrane čini značajan udeo u emisiji gasova staklene bašte. Da bi se pomoglo ljudima da donesu održiviji izbor prilikom kupovine namirnica, 79 odsto Evropljana je za označavanje svih prehrambenih proizvoda njihovim klimatskim otiskom. Amerikanci podržavaju ovaj predlog sa 62 odsto, dok Kinezi su najveći entuzijasi po ovom pitanju sa 88 odsto.

Pored toga, 62 odsto Evropljana kaže da bi bili spremni da plate nešto više za hranu koja se proizvodi lokalno i održivije. Kod Amerikanaca to je 60 odsto, a Kineza 83 odsto. Ova spremnost da se plaća više za hranu obuhvata sve grupe prihoda, od 60 odsto onih sa nižim prihodima, preko 61 odsto sa srednjim prihodima i 65 odsto ispitanika sa višim prihodima.
Smanjenje potrošnje mesa i mlečnih proizvoda bio bi još jedan efikasan način za ograničavanje emisije gasova staklene bašte. Nešto više od polovine Evropljana, 51 odsto bi bilo za ograničenje količine mesa i mlečnih proizvoda koje ljudi mogu da kupe u borbi protiv klimatskih promena. Ovaj iznos je kod Amerikanaca 40 odsto, a kod Kineza čak 73 odsto.
Izvor: N1