Kako pokrenuti ketering biznis?
Uživate u kuvanju i za vas nema veće radosti od seckanja, mešanja, birkanja namirnica na lokalnoj pijaci i degustiranja jela koje spremate po prvi put?
Ukoliko vas ovo opisuje, sigurno ste nekad maštali o tome da otvorite sopstveni restoran. Mnogi sanjaju o ugostiteljskom poslu, ali istina je da on zahteva mnogo ulaganja, truda i iskustva.
S druge strane, ketering je sve unosniji posao koji podrazumeva isporuku hrane na lokaciju klijenta, bez potrebe za klasičnim ugostiteljskim objektom. Mnogi profesionalni kuvari se u nekom trenutku, najčešće kada se zasite kuhinje u kojoj su radili ili dožive burnout, odlučuju za pokretanje ovog biznisa.
O cvetanju keteringa najbolje govori činjenica da je prošle godine ovaj sektor porastao za oko 60% u odnosu na prethodnu. Ketering vam omogućava da uđete u svet ugostiteljstva sa manje inicijalnog ulaganja i ako razmatrate ovaj posao, na pravom ste mestu. U nastavku dajemo vam par korisnih saveta!
Uverite se da razumete koncept ketering biznisa
Ketering biznis podrazumeva pripremu i isporuku hrane i pića na lokaciju klijenta. Veličina keteringa nije podrazumevana. Ketering se po pravilu deli na lični (za male proslave) i profesionalni (za firme i veće događaje).
U zavisnosti od veličine vaše kuhinje i vašeg tima, možete se opredeliti za ketering na malim privatnim proslavama, korporativnim događajima ili većim manifestacijama.
Pod uslugu keteringa može se svrstati samo dostava hrane, ali često se očekuje i da se ketering služba pobrine i za serviranje, posluživanje na događaju, pa čak i dekoraciju stola. U zavisnosti od toga za kakvu se vrstu ketering biznisa opredelite, biće potrebno da planirate i segmente kao što su najam stolova za posluživanje, pouzdana veleprodaja papirne galanterije, dekoracija stola i mnogi drugi.
Iako je pokretanje keteringa dostupno svima, ono zahteva poznavanje propisa o bezbednosti hrane, organizacione sposobnosti i adekvatnu kuhinjsku infrastrukturu. Legalno poslovanje uključuje registraciju delatnosti, sanitarne dozvole i saradnju s obučenim osobljem.
Podrazumeva se poslovanje u skladu sa Zakonom o bezbednosti hrane i HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points) propisom koji se bavi bezbednom pripremom hrane.
Istražite tržište i konkurenciju
Prvo saznajte ko su vaši potencijalni klijenti, kao i šta nude konkurentski ketering servisi u vašem gradu, po kojim cenama i kakve dodatne usluge uključuju.
Da li je u pitanju veliki grad u kom se uvek čini da je tržište prezasićeno, ali nekako se ispostavi da uvek ima mesta za još jedan biznis? Jesu li u vašem komšiluku pretežno firme? Onda možete razmotriti ketering za korporativne događaje, a možda čak i dostavu zdravih obroka u toku radne nedelje.
Pažljiva analiza tržišta vam omogućava da pronađete svoju prednost (nišu), postavite realne cene i kreirate jelovnik koji se izdvaja.
Odaberite nišu
Šta je ono što želite da proizvodite? Da li ste ekspert za pite, zdravu vegansku hranu ili pak slatki ketering?
Precizno određivanje niše vam pomaže da se pozicionirate i odmah počnete da radite na usavršavanju svoje ponude. Ne rasipajte se pokušavajući da zadovoljite sve. Klijenti će vas sami pronaći i pozvati onda kada vide da ste stručni baš za ono što njima treba.
Uložite u kvalitetne namirnice
Sveži i kvalitetni sastojci prave ogromnu razliku u ukusu i izgledu hrane. Možete biti najveštiji kuvar sa decenijama iskustva, ali ako zakidate na kvalitetu namirnica i kupujete zamrznuto umesto svežeg ili povrće i meso treće klase umesto prve, to će se pre ili kasnije odraziti na hranu i samim tim i na vašu reputaciju.
Birajte sveže, lokalne i, kad je to moguće, organske namirnice jer je upravo to ono što klijenti pamte.

Zaposlite pouzdane ljude
Osoblje koje kuva, dostavlja i služi za vas mora biti odgovorno, pedantno i dobro obučeno. U ovom poslu nema mesta za greške. Kašnjenje, promašeni sastojci ili loša prezentacija može uništiti vaš ugled.
Preciznost i profesionalnost posebno su značajni u keteringu jer, za razliku od a la carte obroka u restoranima, jedna greška neće vas koštati samo jednog gosta već čitave ture određenog posluženja, koja najčešće nije tako mala, a neretko i ne bude vremena za ispravku jer klijent već čeka na lokaciji.
Pouzdanost zaposlenih znači da možete širiti kapacitete bez stalnih kriznih situacija.
Dovedite jelovnik do perfekcije
Jelovnik treba da bude raznovrstan, ali izvodiv. Umesto stalnog eksperimentisanja, koje pojedini kuvari u hotelima i restoranima sebi mogu dozvoliti, u ketering biznisu često je bolje igrati na sigurno i sprovoditi minimalne izmene, a fokusirati se na usavršavanje postojeće ponude.
Testirajte nove recepte, prikupljajte feedback, prilagođavajte jelovnik sezoni i željama klijenta, ali ne obećavajte više nego što možete.
Ketering je čest izbor karijere za žene iz manjih sredina, a aktuelni javni poziv za učešće u programu podrške ženskom preduzetništvu možda je prilika koju ste čekali da uplovite u ove vode.
Kombinujte različite platforme za oglašavanje
Koristite društvene mreže, lokalne oglase i optimizujte svoj vebsajt za Google pomoću SEO stručnjaka.
U početku, možete angažovati lokalne food influensere ili neku poznatu ličnost za promociju vašeg biznisa na svojim kanalima. Kasnije, najbolja reklama biće preporuke zadovoljnih klijenata. Fotografije i video materijali su vrlo moćni i ljudi vole da ih vide na vašim mrežama.
Partnerstva (sa velikim korporacijama, organizatorima događaja, salama, foto‐studijima) mogu biti još jedan sjajan izvor stalnih klijenata.
Pokretanje ketering biznisa može biti odlična prilika da spojite ljubav prema kuvanju sa preduzetništvom. Uz pažljivo planiranje, jasno definisanu nišu, kvalitetne namirnice i pouzdan tim, imate šansu da izgradite uspešan i prepoznatljiv brend.
Foto: Freepik
Izvor: Uraditozasebe.rs