VAŽNO! OVO VAM MOŽE SPASITI ŽIVOT AKO SE NAĐETE U VOZILU KOJE GORI: Ako otvorite vrata ili prozor može uslediti i mnogo veće zlo

Vest o autobusu koji je izgoreo sa 45 žrtava nasred auto-puta u Bugarskoj i dalje potresa ceo region.

Mnogo je nagađanja u vezi stvari koje su dovele do požara, od toga da je autobus prevozio nedozvoljenu i lako zapaljivu robu, pa do toga da nije imao licencu i detaljan tehnički pregled.

Stručnjaci u jutarnjem programu Kurir televizije komentarisali su slučaj autobusa koji je izgoreo objasnili koji koraci mogu pomoći da se spasi život kad vozilo počne da gori.

– Slučaj zapaljenog autobusa nije nesreća već bih rekao da je zločin u saobraćaju. Kad sam čuo šta se desilo, upitao sam se šta je sa vozačima? Poginuli su i jedan i drugi. Vozač ima vrata sa svoje leve strane i šta god da se dogodi može da iskoči. Znači da se sve događalo u izuzetno kratkom vremenskom periodu – rekao je saobraćajni i sudski veštak Vladimir Simidžija u jutarnjem programu Kurir televizije.

Prof. dr Krsto Lipovac sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu naveo je tri bitna pravca o kojima treba razmišljati po pitanju nesreće u Bugarskoj.

Krsto Lipovac
foto: Kurir Televizija

– Stručnjaci koji se bave požarima razmišljaju da je preduslov za požar iskra. Ideja sa zatvorenim prozorima i vratima jeste smanjiti izvor kiseonika, međutim, ako imamo situaciju kao sa autobusom koji je izgoreo u Bugarskoj, neophodno je razbiti prozore i otvoriti vrata kako bi se izašlo. U suprotnom se ljudi se mogu ugušiti – rekao je Lipovac.

Stručnjak navodi da je ključno i pitanje koje pouke ćemo izvući.

– Treba razmišljati u tri pravca. Šta je uzrok nesreće? Požar može biti uzrok ili posledica ukoliko je autobus udario u prepreku pa se zapalio ili je došlo do zapaljenja pa je onda sišao sa puta. Ako pričamo prvo o zapaljenju onda imamo dve mogućnosti. Prva je da je došlo do zapaljenja zbog nekih stvari ili predmeta u autobusu, a drugi je usled kvara autobusa – navodi Lipovac.

Treba prema njegovim rečima postaviti i pitanje da li je vozač reagovao i da li je mogao da reaguje.

– Da li je autobus imao čekić za razbijanje prozora? Ključno pitanje je šta ćemo mi kao pojedinci i društvo naučiti i koje pouke ćemo izvući i promeniti u budućem ponašanju – naveo je Lipovac.

KORACI KOJI MOGU SPASITI ŽIVOT U VOZILU ZAHVAĆENIM PLAMENOM

Zamenik Uprave za vatrogasno-spasilačke jedinice i civilnu zaštitu Sektora za vanredne situacije Vlado Plemić otkrio je šta treba raditi ako se nađemo u vozilu koje je zahvaćeno plamenom.

– Sve zavisi od niza okolnosti. Ako se radi o putničkom automobilu, pitanje je da li se zapalio u toku kretanja ili je do požara došlo usred nezgode. To su dve različite stvari. Prilikom kretanja automobila, vi ćete osetiti prvo dim. Najbitnije je isključiti ventilaciju i klimu i pokušati auto usmeriti van puta i zatvoriti prozore i vrata kako bi usporili proces sagorevanja. Imali smo više slučajeva gde ljudi imaju protivpožarni aparat, a ne umeju da ga upotrebe – rekao je Plemić u uključenju u jutarnji program Kurir televizije.

Simidžija je dodao da su glavni problemi zbog kojih dolazi do nesreća nedovoljna kontrola vozila, vozača i prtljaga.

Vladimir Simidzija
foto: Kurir Televizija

– U avionskom saobraćaju svaki putnik prolazi kroz kontrolu šta ima u prtljagu. Kod drumskog saobraćaja toga nema. Vozači nisu obučeni da bi bili odgovorni za nečiji život. Niko ne obraća pažnju na prtljag i na to da li su vozači na nivou potpune ili delimične bezbednosti kad je vožnja u pitanju. Vozač može u toku noći da zaspi. Određeni broj autobusa ne prolazi detaljan tehnički pregled. Kod avioprevoza je to nemoguće. Moraju proći detaljnu kontrolu, a ako pilot pogreši, nastradaće i sam. Oružje koje najviše ubija u naše vreme je automobil – istako je Simidžija.

Izvor: Kurir.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Back to top button