U susret Danu žena, Niški simfonijski orkestar organizuje koncert posvećen damama

U susret Danu žena, Niški simfonijski orkestar tradicionalno organizuje koncert posvećen damama, koji će ovoga puta biti izveden u Narodnom pozorištu, 5. marta, sa početkom u 19 sati.

Na programu koncerta, koji nosi naziv “Opera gala”, naći će se neke od najznačajnijih arija iz opera i opereta, kao i valceri i uvertire kompozitora Pučinija, Lehara, Štrausa Drugog, Kalmana, Gunoa i Dvoržaka.

Kao solisti nastupiće soprani Katarina Simonović Ivanković i Mariana Arsenova. Dirigent je Juli Damjanov.

Juli Damianov je ro|en 1959. godine u Perniku (Bugarska). Diplomirao je na Nacionalnoj muzičkoj školi „Liubomir Pipkov“ u Sofiji na odseku klavir i na Nacionalnoj muzič~koj akademiji „Pančo Vladigerov“ na orkestarskom dirigovanju, kod prof. Lile Gileve.

Od 1986. godine diriguje u Državnom muzičkom pozorištu „Stefan Makedonski“ (sada „Državni centar za muziku i balet- Sofija“) i trenutno je njegov šef dirigent i umetnički direktor. Od 2012. vodi i „Sofijski duhovni orkestar“.

Marijana Arsenova je diplomirala opersko pevanje na Nacionalnoj muzičkoj akademiji. Kao student treće godine osvojila je treće mesto na Međunarodnom studentskom takmičenju kamerne muzike u Holandiji. Po završetku Muzičke akademije 1995. godine, primljena je kao solista u Državnoj operi- Stara Zagora. Tamo je igrala jednu od glavnih uloga, Rozinu u Rosinijevom “Seviljskom berberinu”, a takođe je igrala ulogu Dorabele u Mocartovoj operi „Tako čine sve“. Od 1997. godine je solistkinja u Državnom muzičkom pozorištu „Stefan Makedonski“.

Godine 2004. dobila je „Kristalnu liru“ Saveza bugarskih muzičara i plesača za ulogu Angel Didier u Leharovoj opereti „Grof fon Luksemburg“. Od 2014. direktor je Državnog muzičko-baletskog centra u Sofiji i Muzičkog pozorišta. Diplomirala je i magistrirala muzičku i scensku režiju na Muzičkoj akademiji. Godine 2018. debitovala je kao reditelj operete „Kraljica ćardaša“ Imrea Kalmana u produkciji Nacionalnog muzičkog pozorišta. Godinu kasnije režirala je novu scensku verziju štrausove operete „Slepi miš“ na sceni Nacionalnog muzičkog pozorišta.

Katarina Simonović Ivanković je u rodnom Nišu završila Srednju muzičku školu (Odsek solo pevanje) u klasi prof. Gordane Milošević. Školovanje je nastavila na Muzičkoj akademiji u Istočnom Sarajevu, (BiH) na Odseku za solo-pevanje, u klasi prof. Aleksandre Ivanović. Osnovne studije završava u klasi primadone Radmile Bakočević. Stručno se usavršavala i kod eminentnih pedagoga solo-pevanja Biserke Cvejić i Olivere Miljaković. Po završetku osnovnih studija, svoje usavršavanje nastavlja na postdiplomskim studijama, takođe u Istočnom Sarajevu (BiH) u klasi Radmile Bakočević.

Svoj pedagoški rad započinje tokom studija u Sarajevu, a od 2006. godine radi na Fakultetu umetnosti u Nišu, gde je trenutno u zvanju vanrednog profesora na Katedri za solo-pevanje. Pored pedagogije, Katarina ima i zapaženu koncertnu aktivnost. Osim velikog broja recitala u zemlji i inostranstvu, te velikog broja solističkih nastupa sa horovima (Švedska, Rusija, Italija, SAD, Kanada, Grčka, Švajcarska), nastupala je na Internacionalnim horskim svečanostima u Nišu, „Nimusu“, „Sarajevskoj zimi“, festivalu „OKTOH“ u Kragujevcu, „Piano Summer Festival-u“ u Ohridu (Makedonija), „Konstantinusu“ i dr.

Kao operski pevač nastupila je u opereti „Slepi miš“ J. Štrausa u ulozi Adele u Narodnom pozorištu u Nišu i Beogradu, operi „Na uranku“ S. Biničkog, kao i u komičnoj operi „Telefon“ \. K. Menotija.

 

 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Back to top button